Sabim
19 Ekim 2023

Koranavirüs Danışma Hattı


SABİM, Yeni Koronavirüs Hastalığı ile mücadele kapsamında “Alo 184 Koronavirüs Danışma Hattı” olarak 7/24 hizmet vermektedir. Bu süreçte hem çağrı işlemi hem de sesli yanıt sistemi (IVR) hizmetiyle Sağlık Bakanlığı Bilim Kurulu tarafından hazırlanan algoritma çerçevesinde Yeni Koronavirüs Hastalığı konusunda güvenilir-güncel bilgi sunulmakta ve riskli vatandaşlarımızın ne yapması gerektiği konusunda doğru yönlendirme sağlanmaktadır.

Sesli yanıt sistemiyle algoritma sorularına verilen cevaplara göre hastalık riski değerlendirilmekte riskli vatandaşlarımız SABİM bünyesindeki sağlık personeline veya sağlık kuruluşlarından muayene randevusu alması için Merkezi Hekim Randevu Sistemine (MHRS) aktarılmaktadır. Sağlık personeline aktarılan kişilere gerekli bilgilendirme ve yönlendirmeler yapılmakta, algoritma sonucu riskli kişilerin gerekli bilgileri alınarak 112 Acil Yardım Hattına ildirilmekte ve takibi yapılmaktadır. Bilim Kurulu tarafından yapılan “COVID-19 (SARS-CoV-2 Enfeksiyonu) Rehberi” güncellemeleri SABİM'in algoritmasına da yansıtılmaktadır.

"Biz Bir Aileyiz" Ekibi


Sağlık çalışanlarımızın karşılaştığı sorunların Bakanlığımıza iletilmesinin sağlanması ve çözümlenmesi için kurulmuştur. Sağlık sistemine hizmet veren tüm sağlık çalışanlarına hizmet vermektedir. ALO184 SABİM aranıp “1” tuşlandığında bu iletişim hattına ulaşılmaktadır. Böylece sağlık çalışanı tarafından yaşanan sorun SABİM tarafından ilgili makamlara iletilmekte, çözümlenmekte ve takibi yapılmaktadır. Ayrıca gerekli durumlarda SBN’ye yönlendirilmektedir.

"Şifa Veren Ele Vefa" Ekibi


SABİM’i arayarak sağlık kuruluşlarındaki sağlık çalışanları hakkında tehdit ve şiddet ifadelerini kullanan başvuru sahiplerinin bu tür beyanlarının gerekli tedbirlerin alınması amacıyla vakit kaybetmeden başvurunun içeriğine göre ilgili kurum ve kuruluşlara iletilmesi amacıyla kurulmuştur.

2019 yılında faaliyete geçirilen bu birim 14 kişilik ekiple hizmet vermektedir. Başvuru sahibi herhangi bir konuda SABİM’i aradığında sağlık çalışanları hakkında tehdit ve şiddet ifadelerini kullandığında operatörler bunu kayıt altına almaktadır. Daha sonra bu başvuru Sağlıkta Şiddet Birimine iletilmekte, değerlendirmelerden sonra başvurunun içeriğine göre ilgili yerlere gerekli tedbirlerin alınması için bilgi verilmekte, şiddet beyanları iletilmekte ve süreç takip edilmektedir.

Sağlık çalışanları bu birime başvuruda bulunamamakta fakat başvuru halinde ise gerekli tedbirlerin alınması için ALO113 Beyaz Kod’a yönlendirilmekte ve gerektiğinde ilgili kurum ve kuruluşlarla iletişime geçilmektedir.

Sağlıklı Çözüm


İnternet teknolojisinin gelişmesiyle geleneksel iletişim araçlarının yanı sıra sosyal medya gibi iletişim ve etkileşim araçlarının kullanımı artmıştır. Bu süreçle eş zamanlı olarak Genel Müdürlüğümüz bünyesinde, devlet-vatandaş etkileşiminde öncü ve yenilikçi bir hizmet anlayışıyla sosyal ağlarda süreç yönetiminin desteklenmesi, tarama ve takiplerin yapılabilmesi amacıyla “Sağlıklı Çözüm” adlı sosyal medya hesapları oluşturulmuştur.

2016 yılı Ekim ayından itibaren sosyal medyanın nabzını tutan Sağlıklı Çözüm; Facebook, Twitter, Instagram gibi sosyal medya platformları üzerinden hizmet sunmaktadır. Sosyal medya platformları aracılığıyla sağlık sistemi işleyişi ve sağlıkla ilgili vatandaşlarımızdan gelen talep, öneri, şikâyet ve teşekkürlerin en kısa sürede Bakanlığa iletilmesi ve çözüme kavuşturulması sağlanmaktadır.

7 gün 24 saat kesintisiz hizmet veren Sağlıklı Çözüm Birimi tarafından günlük olarak büyük bir özenle sosyal medya paylaşımları taranmakta, paylaşımların analizi yapılmakta, başta paylaşım sahibi olmak üzere yetkili mercilerle Alo 184 SABİM Hattı üzerinden iletişime geçilmekte, süreç takibi yapılmakta ve çözümle sonuçlandırılmaktadır.



https://sabim.saglik.gov.tr/login.aspx